logo-print

Μεταφορά ενήλικα ασθενούς από νοσοκομείο παίδων σε μονάδα ενηλίκων (ΣτΠ)

Ο Συνήγορος του Πολίτη παρενέβη μετά από την αρνητική και χωρίς αιτιολογία απάντηση της μονάδας πως ο μεταγγιζόμενος για μεσογειακή αναιμία είναι απολύτως ασφαλής στο Παίδων

18/06/2024

18/06/2024

Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση
Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα - Κατ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
 

Πολίτης που πάσχει από μεσογειακή αναιμία, αιτήθηκε τη μεταφορά του από το Νοσοκομείο Παίδων όπου μεταγγιζόταν από παιδί, στη Μονάδα Μεσογειακής Αναιμίας Ενηλίκων του Νοσοκομείου «Γ. Γεννηματάς» με την αιτιολογία ότι θα αισθανόταν πιο ασφαλής σε νοσοκομείο ενηλίκων που διαθέτει προσωπικό και εξοπλισμό κατάλληλα για ενήλικες ασθενείς.

Η αίτηση έγινε με ηλεκτρονική αλληλογραφία απευθείας προς τη Μονάδα Μεσογειακής Αναιμίας του Νοσοκομείου και απαντήθηκε αρνητικά από τη Διεύθυνση της Μονάδας χωρίς νόμιμη αιτιολόγηση. Συγκεκριμένα, ο πολίτης έλαβε την απάντηση ότι η Μονάδα αδυνατεί να τον δεχθεί και ότι η Μονάδα στο Νοσοκομείο Παίδων είναι απολύτως ασφαλής για εκείνον.

Διερευνώντας την υπόθεση, ο Συνήγορος του Πολίτη διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε συγκεκριμένη διαδικασία εξέτασης αντίστοιχων αιτημάτων ούτε σαφή κριτήρια εισαγωγής.

Ο Συνήγορος του Πολίτη σε αρχικό έγγραφό του προς τη Διεύθυνση της Μονάδας, έθεσε ερωτήματα ως προς την έλλειψη αιτιολόγησης της απάντησης προς τον ασθενή και ειδικά ως προς τους λόγους απόρριψης του αιτήματος και ως προς τη βεβαιότητα ότι μεταγγίζεται με ασφάλεια σε νοσοκομείο παίδων και ζήτησε τα κριτήρια με τα οποία αποφασίζεται ή όχι η εισαγωγή των ασθενών στη συγκεκριμένη Μονάδα. Λόγω μη ανταπόκρισης στο έγγραφο αυτό, απευθύνθηκε με δεύτερο έγγραφο στον Διοικητή του Νοσοκομείου, θέτοντας τα ίδια ζητήματα.

Κατόπιν της παρέμβασης της Αρχής, ο Διοικητής ενημέρωσε τον Συνήγορο του Πολίτη ότι θα ληφθούν τα αναγκαία μέτρα βελτίωσης της διαδικασίας ανάλογων αιτημάτων εισαγωγής στη ΜΜΑ, τα οποία συνοψίζονται στα εξής:

α) τα αιτήματα των ασθενών εφεξής θα κατατίθενται στο Κεντρικό Πρωτόκολλο του Νοσοκομείου και κατόπιν, αφού πρωτοκολληθούν θα διαβιβάζονται στην Μονάδα

β) με απόφαση Διοικητή θα συσταθεί ειδική επιτροπή, η οποία θα εξετάζει χωριστά το κάθε αίτημα και θα γνωμοδοτεί με βάση συγκεκριμένα και προκαθορισμένα κριτήρια (μεταξύ αυτών και η σειρά προτεραιότητας) για την ικανοποίηση ή μη του αιτήματος

γ) η επιτροπή θα ενημερώνει εγγράφως και αιτιολογημένα τον ασθενή για την έκβαση του αιτήματος του.

Ο Συνήγορος του Πολίτη εκφράζει την ικανοποίησή του για την προσπάθεια βελτίωσης της κατάστασης και την εισαγωγή διαφανών διαδικασιών, οι οποίες θα προάγουν την ισότιμη πρόσβαση των ασθενών στην Μονάδα. Τονίζει δε, ότι τα κριτήρια θα πρέπει εκ των προτέρων να είναι γνωστά στους ενδιαφερόμενους, και βάσει αυτών, η Διοίκηση θα πρέπει (όπως άλλωστε υποχρεούται), να αιτιολογεί ικανοποιητικά την οποιαδήποτε αρνητική η θετική απάντηση στα αιτήματα των ασθενών.

Από τη σύνοψη διαμεσολάβησης του Συνηγόρου του Πολίτη

Ποινική Δικονομία, 11η έκδ., 2024
Πολιτική Δικονομία ΙΙΙ - Β έκδοση

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΑΣ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΔΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΠΕΣ