logo-print

Νέοι κανόνες για τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφημιστικής προβολής

Με σκοπό να αντιμετωπιστούν η χειραγώγηση των πληροφοριών και οι εξωτερικές παρεμβάσεις στις εκλογές

13/03/2024

15/03/2024

H ένωση δικαίου

ΙΩΑΝΝΗ ΣΑΡΜΑΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Διεθνής εμπορική διαιτησία - Τόμος Ι -Β έκδοση

Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξέδωσε νέο κανονισμό σχετικά με τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφημιστικής προβολής, με σκοπό να αντιμετωπιστούν η χειραγώγηση των πληροφοριών και οι εξωτερικές παρεμβάσεις στις εκλογές.

Ο κανονισμός θα διευκολύνει τους πολίτες να αναγνωρίζουν τις πολιτικές διαφημίσεις, να κατανοούν ποιος βρίσκεται πίσω από αυτές και να γνωρίζουν εάν έχουν λάβει στοχευμένη διαφήμιση, ώστε να είναι σε καλύτερη θέση να κάνουν συνειδητές επιλογές. Θα εξασφαλίσει επίσης ότι η πολιτική διαφημιστική προβολή πραγματοποιείται με πλήρη σεβασμό του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή και ότι προστατεύονται η ελευθερία της γνώμης και η ελευθερία του λόγου.

Κύρια στοιχεία του νέου κανονισμού

Οι νέοι κανόνες καλύπτουν τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφημιστικής προβολής σε σχέση με εκλογές, δημοψήφισμα ή νομοθετική διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ ή σε κράτος μέλος. Δεν επηρεάζουν το περιεχόμενο των πολιτικών διαφημίσεων ούτε άλλες πτυχές της πολιτικής διαφημιστικής προβολής, όπως η διεξαγωγή πολιτικών εκστρατειών, οι οποίες εξακολουθούν να υπόκεινται στους ειδικούς εθνικούς κανόνες των κρατών μελών.

Δεν καλύπτουν το περιεχόμενο υπό συντακτική ευθύνη καθώς και τις απόψεις που εκφράζονται υπό προσωπική ιδιότητα.

Σύμφωνα με τους κανόνες:

  • Οι πολιτικές διαφημίσεις πρέπει να διατίθενται με σήμα διαφάνειας και εύκολα ανακτήσιμη ανακοίνωση διαφάνειας. Πρέπει να προσδιορίζουν σαφώς τις πολιτικές διαφημίσεις ως τέτοιες και να παρέχουν ορισμένες βασικές πληροφορίες σχετικά με αυτές, μεταξύ άλλων τον ανάδοχό τους, τις εκλογές ή το δημοψήφισμα με το οποίο συνδέονται, τα ποσά που έχουν καταβληθεί και οποιαδήποτε χρήση τεχνικών στόχευσης.
  • Η στόχευση της επιγραμμικής πολιτικής διαφημιστικής προβολής θα επιτρέπεται μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Τα δεδομένα πρέπει να συλλέγονται από το υποκείμενο των δεδομένων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο αφού το υποκείμενο των δεδομένων δώσει ρητή και χωριστή συγκατάθεση για τη χρήση τους για πολιτική διαφημιστική προβολή. Ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπως δεδομένα που αποκαλύπτουν φυλετική ή εθνοτική καταγωγή ή πολιτικές πεποιθήσεις, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση προφίλ.
  • Για να προληφθούν εξωτερικές παρεμβάσεις, θα απαγορευθεί η παροχή υπηρεσιών διαφημιστικής προβολής σε αναδόχους τρίτων χωρών τρεις μήνες πριν από τη διεξαγωγή εκλογών ή δημοψηφίσματος.

Ο κανονισμός τώρα θα υπογραφεί, θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα αρχίσει να ισχύει είκοσι ημέρες αργότερα. Οι περισσότερες από τις διατάξεις του θα αρχίσουν να εφαρμόζονται δεκαοκτώ μήνες μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού, δηλαδή το φθινόπωρο του 2025.

Δείτε αναλυτικά τον Κανονισμό σχετικά με τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφημιστικής προβολής

Η απόδειξη στην ποινική δίκη

Άγγελος Ι. Κωνσταντινίδης

 

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Αστικές και Νέες Εμπορικές Μισθώσεις Δ

ΚΑΤΡΑΣ Ι.

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send