logo-print

Νέοι κανόνες για την προστασία των επιβατών τρένων - Τι αλλάζει

Αλλαγές στις αποζημιώσεις για καθυστερήσεις τρένων - Καλύτερη προστασία των ατόμων με αναπηρία

Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

H ένωση δικαίου

ΙΩΑΝΝΗ ΣΑΡΜΑΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Το Ευρωπαϊκό Κοινβούλιο αναμένεται να εγκρίνει σήμερα νέους κανόνες για την προστασία των επιβατών τρένων στην ΕΕ.

Οι κανόνες προβλέπουν, μεταξύ άλλων, τη μεγαλύτερη υποστήριξη ατόμων με αναπηρίες.

Κάθε χρόνο, οι επιβάτες του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου διανύουν περίπου 500 δις χιλιόμετρα και οι ευρωβουλευτές θέλουν να εξασφαλίσουν την προστασία τους.

Το προτεινόμενο πακέτο, που εγκρίθηκε από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή στις 9 Οκτωβρίου, καλύπτει διάφορους σημαντικούς τομείς ενώ προορίζεται για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ και όλα τα είδη σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Προστασία των ατόμων με αναπηρία

Βάσει των νέων κανόνων, όλες οι σιδηροδρομικές εταιρίες της ΕΕ οφείλουν να παρέχουν δωρεάν βοήθεια στα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα.

Διασφαλίζεται, επίσης, η πλήρη αποζημίωση των επιβατών σε περίπτωση απώλειας ή ζηµίας εξοπλισµού κινητικότητας και σε περίπτωση χαμένων ή τραυματισμένων εκπαιδευμένων ζώων.

Αποζημιώσεις για καθυστερήσεις

Σε περίπτωση σημαντικών καθυστερήσεων, οι επιβάτες μπορούν είτε να ζητήσουν πλήρη αποζημίωση του εισιτηρίου τους, είτε να συνεχίσουν το ταξίδι τους και να ζητήσουν μερική αποζημίωση. Οι ευρωβουλευτές προτείνουν δε αύξηση των αποζημιώσεων, ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης.

Υφιστάμενοι κανόνες Προτεινόμενοι κανόνες
Καθυστέρηση μεταξύ 60 και 120 λεπτών: 25% της τιμής του εισιτηρίου

Καθυστέρηση μεταξύ 60 και 90 λεπτών: 50% της τιμής του εισιτηρίου

Καθυστέρηση μεταξύ 90 και 120 λεπτών: 75% της τιμής του εισιτηρίου

Καθυστέρηση > 120 λεπτών: 50% της τιμής του εισιτηρίου Καθυστέρηση > 120 λεπτών: 100% της τιμής του εισιτηρίου

Διαβάστε επίσης: Δικαιώματα επιβατών σε σιδηροδρομικές μεταφορές

Ενιαία εφαρμογή σε όλη την ΕΕ

Σήμερα, μόνο πέντε κράτη μέλη της ΕΕ εφαρμόζουν πλήρως τους υφιστάμενους κανόνες για τα δικαιώματα των επιβατών των τρένων: το Βέλγιο, η Δανία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Σλοβενία.

Άλλες χώρες εξαιρούνται από τους κανόνες που αφορούν εγχώριες σιδηροδρομικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και διασυνοριακές αστικές, προαστιακές και περιφερειακές υπηρεσίες.

Οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν την κατάργηση των εθνικών αυτών εξαιρέσεων το αργότερο ένα χρόνο αφού οι νέοι κανόνες τεθούν σε ισχύ.

Καλύτερη ενημέρωση

Οι σιδηροδρομικές εταιρείες θα πρέπει να παρέχουν περισσότερες πληροφορίες για τους υφιστάμενους κανόνες, όσον αφορά για παράδειγμα τα δικαιώματα των επιβατών σχετικά με τα εισιτήριά τους.

Θα πρέπει επίσης να είναι πιο διαφανείς σχετικά με τις προθεσμίες και τις διαδικασίες υποβολής καταγγελιών.

«Bike-friendly» τρένα

Προς το παρόν δεν υπάρχει αρκετός χώρος για ποδήλατα στα τρένα.

Για να ενθαρρύνουν την χρήση ποδηλάτων, οι ευρωβουλευτές ζητούν λοιπόν τη δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων.

Δείτετο σχετικό βίντεο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Ο φορολογικός έλεγχος της Α.Α.Δ.Ε. στις τραπεζικές καταθέσεις ως βασικό εργαλείο κατά της φοροδιαφυγής, 2024
Ένδικη προστασία για ακίνητο φερόμενο ως "άγνωστου" ιδιοκτήτη - Β έκδοση, Βιβλιοθήκη Δικαίου Κτηματολογίου Νο 19 -

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΤΣΙΛΙΓΓΕΡΙΔΟΥ