logo-print

Νόμιμη η λειτουργία του AdBlock Plus σύμφωνα με δικαστήριο στη Γερμανία

Το δίκαιο της ψηφιακής οικονομίας

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΉΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ

Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

Άσχημα νέα για τις εταιρείες online διαφήμισης και τους γίγαντες των ηλεκτρονικών εκδόσεων, όπως η Google και η Microsoft, καθώς δικαστήριο του Αμβούργου στη Γερμανία έκρινε ότι η πρακτική του μπλοκαρίσματος διαφημίσεων είναι καθόλα νόμιμη.

Οι γερμανικοί εκδοτικοί οίκοι Zeit Online και Handelsblatt είχαν υποβάλει αγωγή εναντίον της Eyeo, εταιρείας στην οποία ανήκει το δημοφιλές λογισμικό AdBlock Plus, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να εμποδίζει την παρουσίαση διαφημίσεων κατά την περιήγησή του στο διαδίκτυο.

Οι ενάγοντες ζητούσαν από το δικαστήριο να απαγορεύσει στο AdBlock Plus να εμποδίζει τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στις ιστοσελίδες τους.

Η Microsoft, η Google αλλά και γαλλικοί εκδοτικοί οίκοι μελετούσαν επίσης τη δυνατότητα υποβολής αγωγής εναντίον της, εδρεύουσας στη Γερμανία εταιρείας, Eyeo.

Εκπρόσωπος της ένωσης Γάλλων εκδοτών τόνισε ότι τα μέλη της έχουν απώλειες της τάξεως περίπου 20-40% των εσόδων τους εξαιτίας της χρήσης του AdBlock Plus.

Για κακή τύχη των εναγόντων η βοηθός του δικαστή που ανέλαβε την υπόθεση ήταν μία από τους περίπου 144 εκατομμύρια χρήστες του AdBlock Plus παγκοσμίως.

Έπειτα από σχετικό αίτημα του δικαστή, η βοηθός του του εξήγησε πως σα μέσος χρήστης κατανοούσε πλήρως το περιεχόμενο των κανόνων λειτουργίας του Adblock Plus καθώς και της λίστας εξαιρέσεων (Acceptable Ads).

«Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι με την απόφαση, καθώς αποτελεί νίκη για κάθε χρήστη του διαδικτύου που επιθυμεί να μπλοκάρει τις ενοχλητικές διαφημίσεις, να προστατεύει την ιδιωτική του ζωή και να καθορίζει ο ίδιος την εμπειρία του στο διαδίκτυο», ανέφερε η Eyeo σε ανακοίνωσή της.

Η απόφαση αυτή θέτει σημαντικό δεδικασμένο, καθιστώντας το έργο όσων επιδίωκαν να στραφούν εναντίον του AdBlock αρκετά δύσκολο.

«Τώρα που το νομικό σκέλος έφυγε από τη μέση, θέλουμε να δουλέψουμε με τις διαφημιστικές και τις εκδοτικές εταιρείες, για να ανακαλύψουμε τρόπους να φτιάξουμε καλύτερες, λιγότερο παρεμβατικές διαφημίσεις», ανέφερε στο blog του ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ben Williams.

Πηγή: bbc.com

Ένδικη προστασία για ακίνητο φερόμενο ως "άγνωστου" ιδιοκτήτη - Β έκδοση, Βιβλιοθήκη Δικαίου Κτηματολογίου Νο 19 -

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΤΣΙΛΙΓΓΕΡΙΔΟΥ

Οικογενειακό Δίκαιο - Τρίτη έκδοση

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send