Η Ελλάδα πρώτη στην Ευρώπη στη χρήση Ad blocking
Οι υπηρεσίες Ad blocking εμποδίζουν την εμφάνιση διαφημίσεων κατά τη πλοήγηση στο διαδίκτυο, αυτό όμως, είναι κάτι που οι περισσότεροι Έλληνες φαίνεται πως γνωρίζουν, καθώς η Ελλάδα έρχεται πρώτη σε χρήση ad blocking λογισμικού σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Σύμφωνα με την έρευνα της Page Fair και της Adobe, οι υπηρεσίες ad blocking διευκολύνουν ιδιαιτέρως τους χρήστες, οι οποίοι απαλλάσσονται από τις διαφημίσεις, προκαλούν όμως τεράστια δυσφορία στην αγορά διαφήμισης παγκοσμίως, η οποία είδε τον ετήσιο τζίρο της κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο να συρρικνώνεται κατά 21,8 δισ. δολάρια, καθώς η χρήση ad block λογισμικών αυξήθηκε κατά 41% παγκοσμίως.
Υπολογίζεται ότι 198 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν παρόμοιο λογισμικό σε μηνιαία βάση, ενώ ενδιαφέρον είναι ότι μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, στις οποίες σημειώθηκε αύξηση 35% στη χρήση ad blocking λογισμικού με 77 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, η Ελλάδα είναι στη κορυφή της λίστας με τους περισσότερους χρήστες λογισμικού παρεμπόδισης διαφημίσεων (36,7%).
Η πρακτική αυτή έχει σημαντικές επιπτώσεις για την διαδικτυακή αγορά, καθώς υπολογίζεται ότι στο σύνολο του 2014 οι αμερικανικές εταιρίες είχαν απώλειες εσόδων της τάξεως των 5,8 δισ. δολαρίων, ποσό το οποίο αναμένεται να διπλασιαστεί το 2015, φτάνοντας τα 10,7 δισ. και τα 20,3 δισ. το 2016.
Η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί με τη νέα έκδοση του λογισμικού iOS 9 από την Apple, η οποία ακολουθώντας την πρακτική κάποιων browsers, όπως ο Google Chrome και ο Mozilla Firefox, αναμένεται να δίνει τη δυνατότητα εγκατάστασης λογισμικού Ad Block.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η η νομιμότητα των υπηρεσιών ad blocking έχει αμφισβητηθεί περισσότερες από μία φορές (βλέπε εδώ και εδώ), ωστόσο σε κάθε περίπτωση τα δικαστήρια έκριναν σύννομη τη λειτουργία τους.
Ολόκληρη την έρευνα μπορείτε να βρείτε εδώ.
Με πληροφορίες από pcmag.com