Νομοθεσία απαγορεύει σε Bots να προσποιούνται ότι είναι άνθρωποι

Το Bots δεν επιτρέπεται να προσποιούνται ότι είναι άνθρωποι, όταν προσπαθούν να πουλήσουν αγαθά, υπηρεσίες ή να επηρεάσουν εκλογες

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ:

Lawspot.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:

10/10/2018 - 18:50

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ:

16/10/2018 - 11:51

Πολύ συχνά οι χρήστες του διαδικτύου στις ΗΠΑ δεν έχουν πλήρη γνώση εάν στην άλλη άκρη της online συνομιλίας τους βρίσκεται άνθρωπος ή ένα bot (διαδικτυακό ρομπότ, πρόγραμμα που εκτελεί αυτοματοποιημένες εργασίες μέσω του διαδικτύου, μάθετε περισσότερα εδώ).

Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι τα bots βελτιώνονται και χρησιμοποιούνται διαρκώς περισσότερο, η πολιτεία της Καλιφόρνια έκρινε ότι πρέπει να λάβει μέτρα για τη χρήση τους.

Σύμφωνα με μία νέα νομοθεσία που θα τεθεί σε ισχύ τον Ιούλιο του 2019, τα bots θα πρέπει να είναι εύκολο αναγνωρίσιμα ως τέτοια, χωρίς να παραπλανούν τους χρήστες ως προς την υπόστασή τους.

Στην ουσία, το μέτρο απαγορεύει στους αυτοματοποιημένους λογαριασμούς να προσποιούνται ότι είναι πραγματικοί άνθρωποι προκειμένου να «ενθαρρύνουν την αγορά ή την πώληση αγαθών ή υπηρεσιών ή να επηρεάσουν την εκλογή σε εκλογές».

Οι αυτοματοποιημένοι λογαριασμοί θα εξακολουθήσουν να είναι ικανοί να αλληλεπιδρούν με τους χρήστες, αλλά θα πρέπει να αποκαλύψουν ότι δεν είναι, στην πραγματικότητα, άνθρωποι.

Η φύση τους μάλιστα δεν θα μπορεί να κρυφτεί στα "ψιλά γράμματα" ενός νομικού κειμένου, καθώς σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα πρέπει να αναγωνρίζονται με τρόπο "σαφή, εμφανεή και εύλογα σχεδιασμένο", πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα η ιδιότητα θα πρέπει να δηλώνεται στην περιγραφή του προφίλ στο Facebook ή το Twitter, για παράδειγμα.

Το νομοσχέδιο έρχεται σε μία περίοδο που η Κυβέρνηση των ΗΠΑ αλλά και τοπικοί αξιωματούχοι προσπαθούν να υποστηρίξουν τα εκλογικά συστήματα ενόψει των ενδιάμεσων (mid-term) εκλογών του 2018.

Τα bots αποτέλεσαν σημαντικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια των εκλογών του 2016, με ορισμένες πλατφόρμες όπως το Twitter, να καταβάλουν προσπάθειες να καταπολεμήσουν το φαινόμενο.

Ωστόσο, σύμφωνα με αξιωματούχους των ΗΠΑ, πολλές από τις καμπάνιες στις οποίες εμπλέκονταν μαζικά bots προέρχονται από το εξωτερικό, ειδικά στη Ρωσία, συνεπώς είναι απίθανο μία νομοθεσία στην Καλιφόρνια να αποτρέψει ξένους παράγοντες από σχετικές δράσεις.

Αντ' αυτού, είναι πολύ πιθανό να υπάρξει πιο σαφής σήμανση από αξιόπιστες επιχειρήσεις οι οποίες χρησιμοποιούν εκτενώς chatbots, ειδικά όσο οι εταιρείες δοκιμάζουν τεχνητή νοημοσύνη για λόγους εξυπηρέτησης πελατών, όπως για παράδειγμα το Duplex της Google.

Το νομοσχέδιο για τα bots επισκιάστηκε από το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την ουδετερότητα του διαδικτύου που υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα ο Κυβερνήτης της Πολιτείας Jerry Brown.

Το νέο πλαίσιο υιοθετεί στην ουσία τους κανόνες για την ουδετερότητα του Διαδικτύου από την εποχή Ομπάμα, γεγονός που προκάλεσε τη νομική αντίδραση της κυβέρνησης Trump.

Πηγή: pcmag.com