logo-print

Τι αλλάζει στα διόδια

Δωρεάν διελεύσεις, επιπλέον εκπτώσεις και αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής απόστασης

13/08/2015

16/11/2017

Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο Ελληνικό Δίκαιο
Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Αλλαγές σε ζητήματα που αφορούν στα διόδια στο εθνικό οδικό δίκτυο, ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός γνωστοποίησε πως στα πλαίσια της  αναθεώρησης των συμβάσεων παραχωρήσεων αυτοκινητόδρομων, επήλθε συμφωνία με κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τμήματα του οδικού δικτύου Αθηνών Λαμίας, την Ιονία Οδό και τον Ε65 για ελαφρύνσεις και διευκολύνσεις κατά τη διέλευση από τα διόδια.

Σύμφωνα με το υπουργείο, στις άμεσες ενέργειες της συμφωνίας εντάσσονται:

  1. Οι δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων για ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τις οποίες δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές.

Γνωρίζετε όλοι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις τοπικές κοινωνίες. Γνωρίζετε και τις τοπικές αντιδράσεις. Αρκεί να πούμε ότι μόνο στα όρια του Δήμου Ωρωπού υπάρχουν 7 σταθμοί διοδίων, χωρίς να υπάρχουν εναλλακτικές οδεύσεις.

Συμφωνήθηκε για αυτές τις περιπτώσεις η δωρεάν διέλευση των μόνιμων κατοίκων, στα όρια των Δήμων. Οι Δήμοι που εντάσσονται σ’ αυτή την κατηγορία για τις δύο παραχωρήσεις είναι οι Δήμοι Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού.

  1. Δωρεάν διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων στα οχήματα τα οποία είτε ανήκουν είτε αναγνωρισμένα μεταφέρουν ΑΜΕΑ.

  2. Παροχή επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες 

Η συμφωνία αυτή αφορά τους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, για να μετακινηθούν από και προς το χώρο εργασίας τους. Στις 40 διελεύσεις προβλέπονται τουλάχιστον 5 να είναι δωρεάν, δηλαδή το 12,5% των διελεύσεων θα γίνονται ελεύθερα. 

  1. Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης

Θα εκπονηθεί άμεσα μελέτης εφαρμογής πλήρως αναλογικών χρεώσεων (ανά χιλιόμετρο διανυόμενης διαδρομής) η οποία και θα εφαρμοστεί στο τέλος της Περιόδου Κατασκευών. Δηλαδή, με την ολοκλήρωση των έργων θα έχουμε σε λειτουργία το αναλογικό σύστημα χρέωσης.

  1. Πλευρικά διόδια Α/Κ Βαρυμπόμπης και Α/Κ Μπογιατίου

Η έναρξης λειτουργίας των σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου μετατίθεται για το τέλος την Περιόδου Μελετών Κατασκευών, και συγκεκριμένα για το τέλος του έτους 2018, που θα έχουμε αναλογική χιλιομετρική χρέωση.

Για τους δημότες μόνιμους κατοίκους των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου προβλέπεται να διέρχονται δωρεάν όταν λειτουργήσουν οι εν λόγω σταθμοί διοδίων, μετά το 2018.

  1. Θα υπάρχει υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών, των παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων, αν οι Δήμοι παρέχουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες (δηλαδή υπηρεσίες αποκομιδής απορριμμάτων, ηλεκτροφωτισμού, πρασίνου, κλπ). Αλλιώς θα απαλλάσσονται.

  2. Θα επισπευθούν και θα επιλυθούν άμεσα τα προβλήματα που υπάρχουν από την αρχή των έργων και άπτονται θεμάτων απαλλοτριώσεων, περιβαλλοντικών ρυθμίσεων και αδειών και αρχαιολογικών ερευνών. Για τους λόγους αυτούς συμφωνήθηκε η χρονική παράταση της Περιόδου Κατασκευών: δέκα επτά (17) μήνες για την Ιόνια και δέκα οκτώ (18) μήνες για τον Ε65. Υπάρχουν όπως ξέρετε αυτά τα προβλήματα που είναι άλυτα πάνω από μια δεκαετία.

  3. Επίλυση θεμάτων κοινωνικών δικτύων πολιτών.

Θα πρέπει να επέλθει ομαλοποίηση των σχέσεων Παραχωρησιούχου – Κοινωνικών Δικτύων Πολιτών, αναφορικά με όσα έγιναν στο παρελθόν, ιδιαίτερα μάλιστα μετά τη σημερινή συμφωνία. Σ’ αυτό συμφωνήθηκε ο Παραχωρησιούχος να ανακαλέσει τις ποινικές διώξεις και τις αγωγικές αξιώσεις του κατά των Κοινωνικών Δικτύων Πολιτών και των ανθρώπων που μετείχαν στις κινητοποιήσεις και τα κινήματα.

Παράλληλα, συμφωνήθηκαν επίσης θέματα που χρήζουν της έγκρισης των οργάνων της ευρωπαϊκής επιτροπής και της συμφωνίας των τραπεζών, που χρηματοδοτούν τα έργα:

  1. Η ανάγκη οριζόντιας μείωσης των διοδίων, σε όλο το μήκος των 2 αυτοκινητοδρόμων.

Γι αυτό το λόγο θα συνταχθεί νέα τεχνοοικονομική μελέτη, θα συμφωνηθεί με τις Τράπεζες και θα κατατεθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

  1. Η ολοκλήρωση του νότιου και βόρειου τμήματος του Ε65, με την αίρεση της έγκρισης των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των τραπεζών και της εξεύρεσης της αναγκαίας χρηματοδότησης.

Δείτε ολόκληρη τη δήλωση του κυρίου Σπίρτζη εδώ.

Σχετικοί Τομείς

Αθέτηση ρήτρας παρεκτάσεως αποκλειστικής διεθνούς δικαιοδοσίας και αποζημιωτική ευθύνη - Σειρά Μελέτες ΕΡΜΕΚ Νο 8

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ

Επιδόσεις στο εξωτερικό Β έκδοση
send