logo-print

Νέα αγωγή κατά της Google για παραπλάνηση διαφημιζομένων

AdWords και AdSense φέρνουν νέους πονοκεφάλους στη Google

Σεμινάριο: Ο ΓΚΠΔ και η Πράξη για την Τεχνητή Νοημοσύνη: σύγκλιση, αλληλεπίδραση και νομικές προκλήσεις
Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός

Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ απέρριψε τη Δευτέρα το αίτημα για κατάθεση έφεσης εκ μέρους της Google αναφορικά με τη δικαστική της διαμάχη με διαφημιστές.

Η συλλογική αγωγή (class action) των διαφημιστών υποστηρίζει ότι η Google εμφανίζει τις διαφημίσεις τους σε ιστοσελίδες «χαμηλής ποιότητας», παραβιάζοντας έτσι τη νομοθεσία της Καλιφόρνια περί διαφημίσεων, καθώς του παραπλανά.

Συγκεκριμένα, με την αγωγή τους οι διαφημιστές ισχυρίζονται ότι η Google τοποθετεί διαφημίσεις σε ιστοσελίδες, ακόμα και αν αυτό δεν έχει ζητηθεί από τους διαφημιστές, όταν δεν έχει υπάρξει προσφορά από κανένα διαφημιστή για τοποθέτηση προϊόντος σε συγκεκριμένη σελίδα.

Αυτό γίνεται μέσα από μια επιλογή στο σύστημα διαφημίσεων της Google (AdSense και AdWords), η οποία, σύμφωνα με τους ενάγοντες, είναι παραπλανητική, καθώς δεν ενημερώνει κατάλληλα τους διαφημιστές για το ότι θα χρεωθούν και θα εμφανιστεί η διαφήμισή τους σε άσχετες ιστοσελίδες, αν δεν την επιλέξουν.

Το Δικαστήριο επικύρωσε την απόφαση του κατώτερου δικαστηρίου, επιτρέποντας την εξέλιξη της δίκης, παρά τους ισχυρισμούς της Google για εσφαλμένη απόφαση, με το σκεπτικό ότι οι αποζημιώσεις θα έπρεπε να υπολογίζονται ξεχωριστά για κάθε διαφημιζόμενο και όχι συνολικά.

Ηλεκτρονικό Κτηματολόγιο - Βιβλιοθήκη Δικάιου Κτηματολογίου Νο 24
Δίκαιο αναγκαστικής εκτελέσεως ΙΙ, 3η έκδ.
send