logo-print

Δικαστήριο ΕΕ: Ποια στιγμή θεωρείται ως ώρα αφίξεως ενός αεροπλάνου;

10/09/2014

16/11/2017

Διεθνής εμπορική διαιτησία - Τόμος Ι -Β έκδοση
Διεθνής εμπορική διαιτησία - Τόμος Ι -Β έκδοση

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξέδωσε στις 4/9/2014 μια ενδιαφέρουσα απόφαση με άμεση επιρροή στο δίκαιο των αερομεταφορών. Συγκεκριμένα,  το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κλήθηκε να απαντήσει στο ακόλουθο προδικαστικό ερώτημα : 

Ποια χρονική στιγμή είναι κρίσιμη όσον αφορά την έννοια της «αφίξεως» που χρησιμοποιείται στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία:

α) η χρονική στιγμή της επαφής του αεροσκάφους με τον διάδρομο προσγειώσεως («touchdown»);

β) η στιγμή κατά την οποία το αεροσκάφος φθάνει στη θέση σταθμεύσεώς του και ενεργοποιούνται τα φρένα σταθμεύσεως ή ενδεχομένως τοποθετούνται τα πέλματα πέδης («in block time» – χρόνος επαναφοράς στη θέση ακινητοποιήσεως);

γ) η χρονική στιγμή του ανοίγματος της θύρας του αεροσκάφους;

δ) η χρονική στιγμή που καθορίζεται από τα συμβαλλόμενα μέρη στο πλαίσιο της αυτονομίας της βουλήσεως;

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ότι ως ουσιαστική ώρα αφίξεως ενός αεροπλάνου θα πρέπει να θεωρείται η στιγμή κατά την οποία ανοίγει έστω μια θύρα του αεροπλάνου.

Πρακτική συνέπεια αυτής της απόφασης είναι η υποχρέωση αποζημίωσης των επιβατών από τον αερομεταφορέα σύμφωνα με τα άρθρα 2, 5 και 7 του κανονισμού (ΕΚ) 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σε περίπτωση που οι θύρες του αεροσκάφους για αποβίβαση των επιβατών ανοίξουν με καθυστέρηση.

Δείτε το πλήρες κείμενο της απόφασης εδώ.

Πηγή: curia.europa.eu
Αναπροσαρμογή επιχειρηματικών πιστωτικών συμβάσεων λόγω της οικονομικής κρίσης - Συμβολές Αστικού Νο 6

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΑΝΔΡΙΑΝΑΤΟΥ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η αναίρεση κατά τον ΚΠολΔ - Ερμηνεία Κατ΄άρθρο - 5η έκδοση
send