logo-print

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης - Τι αλλάζει

Αλλαγές στη διαδικασία εξετάσεων για την άδεια οδήγησης - Νέο σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης για οδηγούς από 17 ετών

30/01/2019

01/02/2019

Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο Ελληνικό Δίκαιο
Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο Ελληνικό Δίκαιο

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου με τίτλο "Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις".

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου, η αναβάθμιση και βελτίωση, με κύριο άξονα την προαγωγή της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της όλης διαδικασίας και γενικότερα την προαγωγή του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στη χώρα, του συστήματος δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών που επιθυμούν την επέκταση της άδειάς οδήγησης τους σε άλλη κατηγορία, καθώς και των θεωρητικών εξετάσεων, λαμβανομένων υπόψη των σημερινών συνθηκών και αναγκών, αποσκοπώντας παράλληλα στην προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο, την ενίσχυση των κανόνων εποπτείας της άσκησης του ιδίου έργου και την αποκατάσταση στρεβλώσεων και προβλημάτων του υφιστάμενου συστήματος.

Στο πλαίσιο επίτευξης των ανωτέρω, θεσπίζονται, μεταξύ άλλων:

α) Η διενέργεια των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς ως κύριο και αποκλειστικό έργο, κάτι που θα συντελέσει στην αναβάθμιση του ιδίου έργου, καθώς θα ασκείται απερίσπαστα και αποκλειστικά από τους εξεταστές.

β) Η καθιέρωση της καινοτόμου διαδικασίας διενέργειας των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή εντός του εκπαιδευτικού οχήματος.

γ) Η δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων ή πιστών για τη διενέργεια των ειδικών δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών (όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης) καθώς και οδηγών που επιθυμούν την επέκταση της άδειάς οδήγησης τους σε άλλη κατηγορία.

δ) Οι ειδικές δοκιμασίες θα πραγματοποιούνται από τον υποψήφιο χωρίς την παρουσία του εξεταστή εντός ή επί του εκπαιδευτικού οχήματος.

ε) Περαιτέρω, θεσπίζεται η δυνατότητα διενέργειας των ειδικών δοκιμασιών κάνοντας χρήση ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης καταγραφής των δεδομένων των διαδικασιών και αυτόματης εξαγωγής του αποτελέσματος.

στ) Η διαμόρφωση συστήματος εποπτείας και ελέγχου των εκπαιδευτών, των διενεργούντων τις θεωρητικές εξετάσεις και των εξεταστών δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς, πέραν των άλλων, με καταγραφή, μέσω οπτικοακουστικών μέσων, της θεωρητικής εξέτασης και της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς αλλά και αξιοποίηση του υπόψη καταγραφέντος υλικού στο πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτών και των εξεταστών.

Συνοδευόμενη οδήγηση

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του άρθρου 14 του νομοσχεδίου, επιδιώκεται η καθιέρωση ολοκληρωμένου συστήματος συνοδευόμενης οδήγησης, για ανήλικους υποψήφιους οδηγούς, μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των δεκαεπτά (17) ετών, λαμβάνοντας υπόψη τα ισχύοντα σε κράτη της ευρωπαϊκής ένωσης με προηγμένο επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Ειδικότερα, στην παράγραφο 1 παρέχεται η δυνατότητα σε ανήλικους υποψήφιους οδηγούς, εφόσον έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δεκαεπτά (17) ετών, να οδηγούν οχήματα της Β' κατηγορίας, μετά από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση από εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών και ακολούθως επιτυχή θεωρητική και πρακτική εξέταση, υπό την προϋπόθεση συνοδείας ενήλικα - έμπειρου οδηγού, ο οποίος υποχρεωτικά πληροί σωρευτικά συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Με την παράγραφο 2 εισάγεται διάταξη με την οποία ο ανήλικος υποψήφιος οδηγός κατά τη διάρκεια της συνοδευόμενης οδήγησης, υποχρεούται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη, έναντι του κυρίου ή κατόχου των οχημάτων, η οποία θα περιλαμβάνει την ασφαλιστική ευθύνη έναντι τρίτων, λόγω σωματικής βλάβης ή ζημιών σε πράγματα, περιλαμβανομένης και της χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης. Τα ανωτέρω θα περιγράφονται ρητά στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, που θα προσκομίζεται στην οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας, πριν τη χορήγηση της βεβαίωσης της περίπτωσης γ της παραγράφου 1 του παρόντος και την έναρξη της συνοδευόμενης οδήγησης.

Η νόμιμη οδήγηση από ανήλικο υποψήφιο ασφαλισμένο οδηγό οχήματος δεν αποτελεί λόγω λύσης ή μερικής αναστολής ισχύος της σύμβασης ασφάλισης οχήματος, εφόσον διαθέτει το ως άνω ασφαλιστήριο συμβόλαιο. 

Δείτε αναλυτικά το νομοσχέδιο.

Η αναίρεση κατά τον ΚΠολΔ - Ερμηνεία Κατ΄άρθρο - 5η έκδοση
Αοριστία και Νομική Αβασιμότητα της Αγωγής
send