logo-print

Αμβούργο: Scan cars για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης

Ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης θα γίνεται από αυτοκίνητα εξοπλισμένα με κάμερα

Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση
Το δίκαιο της ψηφιακής οικονομίας

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΉΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ

Μια διαφορετική προσέγγιση προτείνουν οι αρμόδιες αρχές μεταφορών της πόλης του Αμβούργου για τον έλεγχο της παράνομης στάθμευσης: την κυκλοφορία αυτοκινήτων με κάμερες.

Σύμφωνα με τη νομοθετική πρόταση που βρίσκεται υπό επεξεργασία, τα οχήματα αυτά θα καταγράφουν σε ζωντανό χρόνο τις πινακίδες των σταθμευμένων οχημάτων, προκειμένου αυτές να συγκρίνονται με τις πινακίδες που έχουν καταχωρηθεί σε βάσεις δεδομένων νόμιμης στάθμευσης. Στις βάσεις δεδομένων αυτές θα τηρούνται τόσο τα οχήματα με άδεια μόνιμου κατοίκου, όσο και τα οχήματα, οι ιδιοκτήτες των οποίων έχουν πληρώσει για σύντομη στάθμευση. Προς εκπλήρωση του τελευταίου, το νομοσχέδιο προβλέπει την υποχρεωτική δήλωση των πινακίδων του οχήματος πριν την έκδοση της σχετικής άδειας στάθμευσης.

Σύμφωνα με την αρμόδια αρχή του Αμβούργου, σκοπός των οχημάτων αυτών (τα οποία έχουν ονομαστεί Scan Cars) είναι η αντιμετώπιση πάσης φύσεως παρανόμων σταθμεύσεων: διπλοπαρκαρίσματα, στάθμευση σε χώρους που δεν επιτρέπεται, μεταξύ αυτών και πεζοδρόμια, μη εξουσιοδοτημάνη στάθμευση σε χώρο για χρήση από κατοίκους και στάθμευση χωρίς την καταβολή αντιτίμου ή σε χρόνο πέραν του αδειοδοτηθέντος.

Με τη χρήση των Scan Cars, τα οποία δεν θα διαφέρουν από τα γνωστά αυτοκίνητα του Google Street, η αρμόδια αρχή αποσκοπεί στην αποτελεσματικότερη επόπτευση των συνθηκών στάθμευσης στους δρόμους της πόλης, καθώς και στην απαλλαγή των υπαλλήλων της από την ανάγκη περιπολίας στους δρόμους του Αμβούργου. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται, τα 150 πρόσωπα που απασχολούνται σήμερα με τα καθήκοντα αυτά, θα αναλάβουν να κάνουν τον τελικό έλεγχο διαπίστωσης της παράβασης με βάση τα στοιχεία που θα δίνονται από το ειδικό λογισμικό.

Όπως είναι ευνόητο, το σχέδιο έχει εξεταστεί και από την αρμόδια εποπτική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων του Αμβούργου, η οποία διαπίστωσε σειρά ζητημάτων που πρέπει να διευθετηθούν: η ύπαρξη νομικής βάσης μέσω του νόμου και η τήρηση της αρχής της ελαχιστοποίησης είναι τα δύο κύρια ζητήματα που φαίνονται να έχουν απασχολήσει την αρχή.

Ως προς το ζήτημα της ελαχιστοποίησης, ο Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων του Αμβούργου παρατηρεί ότι η κυκλοφορία των οχημάτων και η συλλογή των δεδομένων δεν μπορεί να γίνεται χωρίς αυστηρές προϋποθέσεις αναγκαιότητας και αναλογικότητας. Το σύστημα που θα σχεδιαστεί δεν πρέπει για κανένα λόγο να καταγράφει τα πρόσωπα που κινούνται στους δρόμους, όπως πεζούς και ποδηλάτες. Παράλληλα, οι εικόνες που συλλέγονται πρέπει να διαγράφονται άμεσα στην περίπτωση μη αναγνώρισης παράνομης στάθμευσης.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να έχει ψηφιστεί μέχρι την άνοιξη του 2024, με βάση τις παρατηρήσεις της εποπτικής αρχής, οπότε και θα τεθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα Scan Cars, και δη χωρίς περίοδο πιλοτικής λειτουργίας τους. Μετά το Αμβούργο, το μέτρο αναμένεται να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Γερμανία, καθώς η σύνοδος των αρχών μεταφορών των κρατιδίων υπήρξε ομόφωνα θετική στην πρόταση του Αμβούργου.

Με πληροφορίες από datenschutz notizen και Süddeutsche Zeitung

Photo by Ibrahim Boran from Pexels

Ηλεκτρονικό Κτηματολόγιο - Βιβλιοθήκη Δικάιου Κτηματολογίου Νο 24
Διεθνής εμπορική διαιτησία - Τόμος Ι -Β έκδοση