Νέες ρυθμίσεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Νέοι κανόνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Με τη νέα υπουργική απόφαση (Ζ1-891/13.6.2013) τίθενται νέοι κανόνες για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

  1. Ο πωλητής πρέπει να ενημερώνει τους καταναλωτές, λεπτομερώς και με σαφήνεια, πριν την πραγματοποίηση της αγοράς, για:
  • το συνολικό κόστος των προϊόντων ή υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
  • κάθε άλλη πρόσθετη δαπάνη, όπως έξοδα μεταφοράς, δασμούς, κλπ.
  • Τον τρόπο πληρωμής.
  • Τον τρόπο και την προθεσμία παράδοσης των προϊόντων ή την παροχής της υπηρεσίας.
  • Το δικαίωμα υπαναχώρησης, τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες άσκησης του δικαιώματος, αλλά και τις περιστάσεις υπό τις οποίες ο καταναλωτής χάνει το δικαίωμα αυτό.
  • Τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του καταναλωτή και του πωλητή σε περίπτωση ακύρωσης μιας σύμβασης.
  • Το ποιος θα πληρώσει τα έξοδα σε περίπτωση επιστροφής του προϊόντος.
  • Στην περίπτωση των ψηφιακών προϊόντων, για τις δυνατότητες λειτουργίας του ψηφιακού περιεχομένου καθώς και τις τεχνικές προδιαγραφές του hardware και του software.
  1. Εάν ο πωλητής δεν τηρήσει τις υποχρεώσεις ενημέρωσης που προβλέπονται, η σύμβαση είναι άκυρη υπέρ του καταναλωτή.
  2. Ο καταναλωτής που αγοράζει ηλεκτρονικά και δεν έχει ενημερωθεί πλήρως και λεπτομερώς πριν κάνει την παραγγελία, δεν θα υποχρεούται να πληρώνει επιβαρύνσεις ή άλλες δαπάνες.

 

Υπαναχώρηση από αγορά

  1. Ο καταναλωτής έχει προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών για να υπαναχωρήσει, εάν έχει κάνει αγορές εξ αποστάσεως, χωρίς να αναφέρει τους λόγους.
  2. Ο καταναλωτής οφείλει να επιστρέψει το προϊόν εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που ενημέρωσε τον προμηθευτή για την απόφασή του να υπαναχωρήσει.  
  3. Ο προμηθευτής από την πλευρά του οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι υπαναχωρεί.
  4. Εάν ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία υπαναχώρησης λήγει 12 μήνες μετά την κανονική προθεσμία των 14 ημερών.
  5. Δημιουργείται ενιαίο πανευρωπαϊκό έντυπο υπαναχώρησης που καθιστά απλή τη διαδικασία υπαναχώρησης σε διασυνοριακές συναλλαγές.

 

Κόστος επιστροφής προϊόντος

  1. Ο καταναλωτής επιβαρύνεται μόνο με το άμεσο κόστος επιστροφής των αγαθών, εκτός εάν ο προμηθευτής έχει συμφωνήσει να επιβαρυνθεί ο ίδιος με το εν λόγω κόστος ή εάν ο προμηθευτής έχει παραλείψει να ενημερώσει τον καταναλωτή ότι ο καταναλωτής οφείλει να επιβαρυνθεί με αυτό.
  2. Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του προϊόντος μόνο εάν ο ίδιος προέβη σε κακή χρήση αυτών. Για παράδειγμα, εάν αποσυσκευάσει το προϊόν για να δει πώς είναι και αν λειτουργεί δεν σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.

Πηγή: http://www.ekpizo.gr

Δρ. Ευάγγελος Μαργαρίτης

Δικηγόρος παρ' Εφέταις | Μεταδιδακτορικός Ερευνητής - Βοηθός Διδασκαλίας Νομικής Αθηνών | Certified Information Privacy Professional (CIPP/E) 
Διδάκτωρ Νομικής | Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Αστικού...

Σύνδεση στο Lawspot

Enter your e-mail address or username.
Enter the password that accompanies your e-mail.
Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
logo

Δεν έχετε λογαριασμό;

Μπορείτε να εγγραφείτε στο Lawspot ανεξαρτήτως ιδιότητας, ως δικηγόρος, συμβολαιογράφος ή και απλός χρήστης, συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα εδώ.

Αν είστε δικηγόρος, με την εγγραφή σας στο Lawspot.gr κερδίζετε σημαντικά οφέλη. Δείτε αναλυτικές πληροφορίες εδώ.