Νέες ρυθμίσεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο
16/06/2014
03/12/2017
Νέοι κανόνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Με τη νέα υπουργική απόφαση (Ζ1-891/13.6.2013) τίθενται νέοι κανόνες για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις
- Ο πωλητής πρέπει να ενημερώνει τους καταναλωτές, λεπτομερώς και με σαφήνεια, πριν την πραγματοποίηση της αγοράς, για:
- το συνολικό κόστος των προϊόντων ή υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
- κάθε άλλη πρόσθετη δαπάνη, όπως έξοδα μεταφοράς, δασμούς, κλπ.
- Τον τρόπο πληρωμής.
- Τον τρόπο και την προθεσμία παράδοσης των προϊόντων ή την παροχής της υπηρεσίας.
- Το δικαίωμα υπαναχώρησης, τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες άσκησης του δικαιώματος, αλλά και τις περιστάσεις υπό τις οποίες ο καταναλωτής χάνει το δικαίωμα αυτό.
- Τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του καταναλωτή και του πωλητή σε περίπτωση ακύρωσης μιας σύμβασης.
- Το ποιος θα πληρώσει τα έξοδα σε περίπτωση επιστροφής του προϊόντος.
- Στην περίπτωση των ψηφιακών προϊόντων, για τις δυνατότητες λειτουργίας του ψηφιακού περιεχομένου καθώς και τις τεχνικές προδιαγραφές του hardware και του software.
- Εάν ο πωλητής δεν τηρήσει τις υποχρεώσεις ενημέρωσης που προβλέπονται, η σύμβαση είναι άκυρη υπέρ του καταναλωτή.
- Ο καταναλωτής που αγοράζει ηλεκτρονικά και δεν έχει ενημερωθεί πλήρως και λεπτομερώς πριν κάνει την παραγγελία, δεν θα υποχρεούται να πληρώνει επιβαρύνσεις ή άλλες δαπάνες.
Υπαναχώρηση από αγορά
- Ο καταναλωτής έχει προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών για να υπαναχωρήσει, εάν έχει κάνει αγορές εξ αποστάσεως, χωρίς να αναφέρει τους λόγους.
- Ο καταναλωτής οφείλει να επιστρέψει το προϊόν εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που ενημέρωσε τον προμηθευτή για την απόφασή του να υπαναχωρήσει.
- Ο προμηθευτής από την πλευρά του οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι υπαναχωρεί.
- Εάν ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία υπαναχώρησης λήγει 12 μήνες μετά την κανονική προθεσμία των 14 ημερών.
- Δημιουργείται ενιαίο πανευρωπαϊκό έντυπο υπαναχώρησης που καθιστά απλή τη διαδικασία υπαναχώρησης σε διασυνοριακές συναλλαγές.
Κόστος επιστροφής προϊόντος
- Ο καταναλωτής επιβαρύνεται μόνο με το άμεσο κόστος επιστροφής των αγαθών, εκτός εάν ο προμηθευτής έχει συμφωνήσει να επιβαρυνθεί ο ίδιος με το εν λόγω κόστος ή εάν ο προμηθευτής έχει παραλείψει να ενημερώσει τον καταναλωτή ότι ο καταναλωτής οφείλει να επιβαρυνθεί με αυτό.
- Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του προϊόντος μόνο εάν ο ίδιος προέβη σε κακή χρήση αυτών. Για παράδειγμα, εάν αποσυσκευάσει το προϊόν για να δει πώς είναι και αν λειτουργεί δεν σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.
Πηγή: http://www.ekpizo.gr