logo-print

Δασμούς σε ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα που επιδοτούνται με αθέμιτο τρόπο επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Συνεχίζονται οι συζητήσεις σχετικά με τις αναλήψεις υποχρεώσεων ως προς τις τιμές με μεμονωμένους εξαγωγείς, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ

01/11/2024

07/11/2024

H ένωση δικαίου

ΙΩΑΝΝΗ ΣΑΡΜΑΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση με σκοπό την απόκτηση άδειας διαμονής στην Ελλάδα (Golden Visa)

ΣΠΗΛΙΟΣ ΜΟΥΖΟΥΛΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ολοκλήρωσε την έρευνα κατά των επιδοτήσεων και επέβαλε οριστικούς αντισταθμιστικούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή (BEV) από την Κίνα για περίοδο πέντε ετών.

Όπως είχε ήδη γνωστοποιηθεί, η έρευνα διαπίστωσε ότι η αξιακή αλυσίδα των BEV στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες επαπειλούν οικονομική ζημία για τους παραγωγούς BEV της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά συνέπεια, οι δασμοί θα αρχίσουν να ισχύουν την επομένη της δημοσίευσής τους στην Επίσημη Εφημερίδα.

Παράλληλα, η ΕΕ και η Κίνα εξακολουθούν να εργάζονται για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων, συμβατών με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ) και αποτελεσματικών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ταυτοποίησε η έρευνα. Η Επιτροπή παραμένει ανοικτή στη διαπραγμάτευση αναλήψεων υποχρεώσεων ως προς τις τιμές με μεμονωμένους εξαγωγείς, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ.

Επιβολή αντισταθμιστικών δασμών για πέντε χρόνια

Από την έναρξη ισχύος των μέτρων, οι Κινέζοι παραγωγοί-εξαγωγείς του δείγματος θα υπόκεινται στους ακόλουθους αντισταθμιστικούς δασμούς:

  • BYD: 17,0 %
  • Geely: 18,8 %
  • SAIC: 35,3 %

Άλλες συνεργαζόμενες εταιρείες θα υπόκεινται σε δασμό 20,7 %. Μετά από τεκμηριωμένη αίτηση για ατομική εξέταση, στην Tesla επιβάλλεται δασμός 7,8 %. Όλες οι άλλες μη συνεργαζόμενες εταιρείες θα πληρώνουν δασμό 35,3 %.

Οι οριστικοί δασμοί θα εισπραχθούν από την έναρξη ισχύος. Οι προσωρινοί δασμοί που επιβλήθηκαν στις εισαγωγές BEV από την Κίνα στις 4 Ιουλίου 2024 δεν θα εισπραχθούν.

Διασφάλιση της αποτελεσματικότητας και της αμεροληψίας των μέτρων

Στο μέλλον, η Επιτροπή θα παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα των ισχυόντων μέτρων, μεταξύ άλλων για να διασφαλίσει ότι δεν καταστρατηγούνται.

Κάθε παραγωγός-εξαγωγέας που συνεργάστηκε και υπόκειται στον μέσο δασμό του δείγματος ή κάθε νέος εξαγωγέας δικαιούται να ζητήσει επανεξέταση με ταχεία διαδικασία για τον καθορισμό ατομικού δασμολογικού συντελεστή.

Τα μέτρα θα εκπνεύσουν κατά τη λήξη της 5ετούς περιόδου, εκτός εάν κινηθεί επανεξέταση ενόψει της λήξης ισχύος των μέτρων πριν από την εν λόγω ημερομηνία.

Οι εισαγωγείς μπορούν να ζητήσουν επιστροφή εάν θεωρούν ότι ο παραγωγός-εξαγωγέας τους δεν επιδοτείται ή εάν το περιθώριο επιδότησής του είναι χαμηλότερο από τους δασμούς που καταβάλλουν οι εισαγωγείς. Το αίτημα αυτό θα πρέπει να είναι δεόντως τεκμηριωμένο και να υποστηρίζεται από τα αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία.

Ιστορικό

Η έρευνα ανακοινώθηκε από την κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 13 Σεπτεμβρίου 2023, κατά την ομιλία της για την κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η απόφαση αυτή βασίστηκε στα ολοένα και περισσότερα αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με την πρόσφατη και ταχεία αύξηση των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα προς την ΕΕ σε χαμηλές τιμές. Η Επιτροπή ακολουθεί αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ, επιτρέποντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/εξαγωγέων, να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους, τα αποδεικτικά στοιχεία και τα επιχειρήματά τους.

Πηγή: greece.representation.ec.europa.eu

Το δίκαιο ακινήτων στην ολομέλεια του Αρείου Πάγου-Σειρά Συλλογές Νομολογίας ΕπΑΚ Νο 1

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ερμηνεία κατ΄ άρθρo του ΚΝ 489/1976 περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης"

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

send