logo-print

e-sports και με το Νόμο στην Ελλάδα: Τι προβλέπουν οι διατάξεις για τον ηλεκτρονικό αθλητισμό

Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

Το δίκαιο της ψηφιακής οικονομίας

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΉΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ

Διατάξεις αναφορικά με τον ηλεκτρονικό αθλητισμό (e-sports) περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού που τέθηκε χθες σε διαβούλευση.

Αντικείμενο των διατάξεων είναι η θέσπιση μέτρων προώθησης του ηλεκτρονικού αθλητισμού (e-sports) μέσω του ορισμού του ηλεκτρονικού αθλητισμού και του αθλητή ηλεκτρονικού αθλητισμού, της αναγνώρισης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών που έχουν αμιγώς αθλητικό περιεχόμενο ως αθλητικών - αγωνιστικών δραστηριοτήτων, κατά την έννοια του ν. 2725/1999 (Α’ 121) και ρυθμίσεων για την ίδρυση και την ειδική αθλητική αναγνώριση σωματείων, τα οποία καλλιεργούν ηλεκτρονικά αθλήματα.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, αν και ο ηλεκτρονικός αθλητισμός δεν αποτελεί μία προφανή σωματική δραστηριότητα, όπως συμβαίνει στα αθλήματα του κλασσικού αθλητισμού, πληροί όλα τα αθλητικά κριτήρια, όπως αυτά τίθενται διεθνώς.

Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (Δ.Ο.Ε.) αναγνώρισε ήδη από τον Νοέμβριο του 2017 ότι τα ηλεκτρονικά αθλήματα (e-sports) αποτελούν αθλητική δραστηριότητα και γίνονται σκέψεις να συμπεριληφθούν αρχικά ως άθλημα επίδειξης στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.

Με τον τρόπο αυτό δείχνει ότι έχει πλήρη επίγνωση της ταχείας ανάπτυξης και της δημοτικότητας των e-sports στους νέους, γεγονός που τα καθιστά ελκυστική πρόταση, ώστε οι Ολυμπιακοί Αγώνες να έλθουν πιο κοντά στη νέα γενιά. Ως εκ τούτου κρίνεται αναγκαίο να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία για τη ρύθμιση του ηλεκτρονικού αθλητισμού, κατά το πρότυπο της αναγνώρισης, ρύθμισης και οργάνωσης των παραδοσιακών αθλημάτων.

Ειδικότερα αναγνωρίζονται ως ηλεκτρονικά αθλήματα όσα έχουν αμιγώς αθλητικό περιεχόμενο, δηλαδή όσα αποτελούν ψηφιακή αναπαράσταση αναγνωρισμένων αθλημάτων από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) όπως ποδόσφαιρο, μαχητικές τέχνες, μηχανοκίνητος αθλητισμός, καλαθοσφαίριση.

Ο αθλητής συμμετέχει (ατομικά ή ομαδικά) σε προπονήσεις, αγώνες και διοργανώσεις ηλεκτρονικού αθλητισμού και μπορεί να είναι μέλος σε μια μόνο ομάδα.

Προβλέπεται, επίσης, η ίδρυση σωματείων με αντικείμενο την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αθλημάτων, τα οποία λαμβάνουν την ειδική αθλητική αναγνώριση από τη Γ.Γ.Α..

Hλεκτρονικός αθλητισμός

Για τους σκοπούς του νόμου ως «ηλεκτρονικός αθλητισμός (e-sports)» νοείται μορφή αγωνιστικού (ερασιτεχνικού) αθλητισμού στο διαδίκτυο, στην οποία οι παίκτες, ατομικά ή ομαδικά, προπονούνται και αγωνίζονται με τη βοήθεια ηλεκτρονικών συστημάτων και η οποία περιλαμβάνει:

α) Την ενεργητική και συστηματική ενασχόληση με ηλεκτρονικό άθλημα, ατομικά ή ομαδικά, με συγκεκριμένο τρόπο και ειδική μεθοδολογία,

β) τη διαμόρφωση και ανάπτυξη ή βελτίωση δεξιοτήτων και την εκμάθηση των κανόνων για την συμμετοχή σε αγωνιστικές εκδηλώσεις, ατομικά ή ομαδικά,

γ) την επικοινωνία με ηλεκτρονική συσκευή (Η/Υ ή κονσόλα),

δ) τη συμμετοχή σε ειδικά σχεδιασμένες αγωνιστικές διοργανώσεις, με την παρουσία θεατών, είτε στον χώρο διεξαγωγής είτε μέσω διαδικτύου και

ε) την επιδίωξη της μέγιστης απόδοσης με σκοπό την κατάκτηση του επάθλου.

Για τους σκοπούς του παρόντος ως ηλεκτρονικά αθλήματα νοούνται αυτά που έχουν αμιγώς αθλητικό περιεχόμενο, δηλαδή όσα αποτελούν ψηφιακή αναπαράσταση γνωστού αθλήματος, ατομικού ή ομαδικού, που καλλιεργείται από τις ήδη αναγνωρισμένες αθλητικές ομοσπονδίες (όπως ποδόσφαιρο, αντισφαίριση, μαχητικές τέχνες, μηχανοκίνητος αθλητισμός, καλαθοσφαίριση) και διακρίνονται σε:

α) e-sports με αθλητικό χαρακτήρα,

β) παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας με τη χρήση ειδικής μάσκας και

γ) παιχνίδια προστιθέμενης πραγματικότητας (Augmented Reality).

Αθλητής ηλεκτρονικού αθλητισμού

1. Αθλητής ηλεκτρονικού αθλητισμού είναι το φυσικό πρόσωπο, το οποίο, είτε ατομικά, είτε ως μέλος ομάδας, συμμετέχει σε προπονήσεις, αγώνες και διοργανώσεις ηλεκτρονικού αθλητισμού, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά συστήματα.

2. O αθλητής μπορεί να συμμετέχει σε προπονήσεις, αγώνες και διοργανώσεις ηλεκτρονικού αθλητισμού σε περισσότερα από ένα ατομικά ή ομαδικά ηλεκτρονικά αθλήματα, δεν μπορεί όμως να είναι μέλος σε περισσότερες από μία ομάδες.

3. Οι διατάξεις που ισχύουν για τις μεταγραφές αθλητών ερασιτεχνικού αθλητισμού ισχύουν και για τις μεταγραφές αθλητών ηλεκτρονικού αθλητισμού.

Δείτε αναλυτικά το σχέδιο νόμου.

Η μικρή και κλειστή οικογενειακή ανώνυμη εταιρία

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Πολιτειολογία