logo-print

Νέο πλαίσιο για τις επενδύσεις σε παραγωγές οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα

Κίνητρα για την προσέλκυση παραγωγής ταινιών, τηλεοπτικών σειρών, ντοκιμαντέρ, κλπ

06/03/2017

16/11/2017

Black Friday Online
Black Friday Books

Το αυξημένο ενδιαφέρον πολιτών και φορέων οδήγησε στην παράταση της διαβούλευσης της νομοθετικής πρωτοβουλίας του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης για τη «δημιουργία θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση καθεστώτος Ενίσχυσης Ιδιωτικών Επενδύσεων για την ανάπτυξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα».

Υπενθυμίζεται ότι με την νομοθετική αυτή πρωτοβουλία ενσωματώνεται στη νομοθεσία της χώρας μας, και ειδικότερα στον βασικό επενδυτικό νόμο Ν. 4399/2016 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα, ένα εξειδικευμένο επενδυτικό κίνητρο για την ανάπτυξη του οπτικοακουστικού τομέα.

Η δημόσια διαβούλευση παρατάθηκε μέχρι την 10η Μαρτίου.

Σύμφωνα με το Υπουργείο, στόχος είναι, πέρα από την ενίσχυση της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας, και η τόνωση της εγχώριας οικονομίας σε πολλούς άλλους τομείς που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα, όπως ο τουρισμός, ο πολιτισμός και το εμπόριο.

Ως «Οπτικοακουστικό έργο» για τον σκοπό του παρόντος νόμου εννοείται το αυτοτελές έργο, επεισόδιο ή σειρά επεισοδίων, και συγκεκριμένα η τηλεοπτική σειρά, μίνι σειρά, τηλεταινία, κινηματογραφική ταινία μεγάλου μήκους, κινηματογραφική ταινία μικρού μήκους, μυθοπλασίας, δημιουργικής τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) και κινουμένων σχεδίων (animation), με διαδραστικές ή όχι εφαρμογές, που παράγεται με σκοπό τη δυνατότητα διανομής σε πολλαπλές πλατφόρμες.

Για την ισχύ των νέων διατάξεων, εξαιρούνται τα παρακάτω ήδη οπτικοακουστικών έργων:

α) βιντεοσκοπημένες ή κινηματογραφημένες καλλιτεχνικές παραστάσεις και γεγονότα (θεάτρου, όπερας, χορού, μουσικής κ.α.);

β) κάθε είδους αθλητικό γεγονός και πρόγραμμα;

γ) τηλεοπτικά, τηλεφωνικά ή διαδικτυακά παιχνίδια και διαγωνισμοί;

δ) ενημερωτικές, ειδησεογραφικές, ρεπορταζιακού και πληροφοριακού χαρακτήρα εκπομπές και προγράμματα;

ε) διάφορες εκπομπές και προγράμματα λόγου, συνεντεύξεων, talk shows;

στ) εκπομπές και προγράμματα ψυχαγωγίας τύπου lifestyle, μαγκαζίνο, ανασκόπησης γεγονότων;

ζ) προγράμματα reality και unscripted;

η) διαφημιστικά μηνύματα, εκπομπές τηλε-πωλήσεων και κοινωνικά μηνύματα;

θ) προγράμματα με πορνογραφικό περιεχόμενο;

ι) προγράμματα παρουσίασης και προβολής διαφόρων εταιρικών, ψυχαγωγικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων; (corporate videos, infotainment videos, κλπ.);

ια) αμιγώς εκπαιδευτικά προγράμματα (τηλε-εκπαίδευσης και τηλε-πληροφόρησης);

ιβ) προγράμματα τεχνικών-ψυχαγωγικών παιγνίων και στοιχήματος;

ιγ) προγράμματα που θίγουν τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και προγράμματα που εισάγουν ή προάγουν διακρίσεις βάσει φύλου, φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, εθνικότητας, θρησκείας ή πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού.

Black Friday Online
Black Friday Books
send