logo-print

Προχωράει η θέσπιση ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για τη χρήση πολιτικών drones στην Ευρώπη

Κατατέθηκε στην Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου η έκθεση Foster

22/07/2015

16/11/2017

Διεθνής εμπορική διαιτησία - Τόμος Ι -Β έκδοση
Τεχνητή νοημοσύνη, μεταφορές & ευθύνη των μεταφορέων στο Ελληνικό Δίκαιο

Ένα βήμα πιο κοντά στη δημιουργία νομοθετικού πλαισίου σχετικά με την χρήση πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) βρίσκεται από αυτή την εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η έκθεση της Βρετανίδας ευρωβουλευτού των Συντηρητικών, Jacqueline Foster, η οποία κατατέθηκε στην Επιτροπή Μεταφορών, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που εισάγεται μία νομοθετική πρωτοβουλία σχετικά με το ζήτημα των πολιτικών drones στο Ευρωκοινοβούλιο (remotely piloted aircraft systems - RPAS).

Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την πρόθεσή της να υιοθετήσει κοινούς κανόνες για τη χρήση drones σε όλη την ΕΕ.

Η έκθεση Foster αναγνωρίζει την Ευρώπη ως «τον ηγέτη της χρήσης πολιτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών», σε αντίθεση με την κυριαρχία των Ηνωμένων Πολιτειών στον στρατιωτικό τομέα.

Η Ευρώπη, άλλωστε, διαθέτει περίπου 2.500 μικρές επιχειρήσεις αστικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών, περισσότερες από ό,τι σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο μαζί.

Η έκθεση προτείνει τη διάκριση μεταξύ των κανονισμών για την εμπορική και τη ψυχαγωγική χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών, η οποία σύμφωνα με τους κατασκευαστές θα βοηθήσει την αγορά, δεδομένου ότι οι χρήστες drones για λόγους ψυχαγωγίας παραβιάζουν τους κανόνες πιο συχνά.

Μεταξύ άλλων, στην έκθεση Foster γίνεται αναφορά σε ζητήματα ασφάλειας και προστασίας προσωπικών δεδομένων και ιδιωτικής ζωής.

Οι ευρωβουλευτές στην Επιτροπή Μεταφορών θα ψηφίσουν επί της έκθεσης του Foster τον Σεπτέμβριο και, αν γίνει δεκτή, η έκθεση θα τεθεί σε ψηφοφορία στην ολομέλεια τον Οκτώβριο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο EASA - European Aviation Safety Agency (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας) βρίσκεται στη διαδικασία εκπόνησης κατευθυντήριων γραμμών, εντός του τρέχοντος έτους, αναφορικά με την πολιτική χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών, όπως ζητήθηκε από την Κομισιόν.

Το σχέδιο κανονισμού του EASA αναμένεται να παραδοθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, λίγο μετά τις σχετικές ψηφοφορίες του Κοινοβουλίου.

Πηγή: euractiv.com

Εργατικό Δίκαιο - Ατομικές εργασιακές σχέσεις - Ε έκδοση

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΔΕΛΗΣ

Αθέτηση ρήτρας παρεκτάσεως αποκλειστικής διεθνούς δικαιοδοσίας και αποζημιωτική ευθύνη - Σειρά Μελέτες ΕΡΜΕΚ Νο 8

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ

send