logo-print

ΣτΚ: Ειδοποίηση των καταναλωτών όταν υπερβαίνουν τα όρια των οικονομικών προγραμμάτων τους

Αστική Ευθύνη λόγω παραβάσεων του δικαίου ελεύθερου ανταγωνισμού

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ / ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΑΠΡΙΑΝΟΣ

Αστική Ευθύνη λόγω παραβάσεων του δικαίου ελεύθερου ανταγωνισμού

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ / ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΑΠΡΙΑΝΟΣ

Με επιστολή του προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητά τη θέσπιση υποχρέωσης των παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικής επικοινωνίας για ενημέρωση του καταναλωτή, όταν φθάσει στο ανώτατο όριο της κατανάλωσης του οικονομικού του προγράμματος.

Η ενημέρωση αυτή θα πρέπει να γίνεται, σύμφωνα με τον ΣτΚ, μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό του (SMS), χωρίς πρόσθετη χρέωση, τόσο όταν ο καταναλωτής φθάσει στο 80% όσο και στο 100% της κατανάλωσης του οικονομικού του προγράμματος.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή προχώρησε στην αποστολή της εν λόγω επιστολής, καθώς έχει δεχθεί πολυάριθμες καταγγελίες καταναλωτών, που αφορούν σε ιδιαίτερα σημαντική οικονομική τους επιβάρυνση, μετά την υπέρβαση του συμφωνηθέντος με την εταιρεία-πάροχο πακέτου.

Οι καταγγελίες συνοδεύονται, μάλιστα, από την επισήμανση των καταναλωτών ότι, κατά την προσυμβατική ενημέρωση, δεν τους έγινε σαφές ότι το πρόγραμμα που επέλεξαν δεν διαθέτει τη δυνατότητα αυτόματης διακοπής, αμέσως μόλις η χρέωσή τους καταστεί υψηλότερη από ένα ορισμένο ανώτατο όριο.

Ως εκ τούτου, ο ΣτΚ θεωρεί αναγκαία την ενσωμάτωση στον Κανονισμό Γενικών Αδειών διάταξης που να θεσπίζει την υποχρέωση του παρόχου για την έγκαιρη ενημέρωση του καταναλωτή, αλλά και την τήρηση σχετικού αρχείου για ικανό χρονικό διάστημα.

Ολόκληρη την επιστολή του ΣτΚ μπορείτε να βρείτε εδώ.