logo-print

Στο “εδώλιο” του ΔΕΕ παραπέμπεται η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με τους ενωσιακούς κανόνες για την παροχή υπηρεσιών ζεύξης δεδομένων

Μαζί με την Ελλάδα η Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει τη Μάλτα και την Κροατία

20/07/2022

21/07/2022

Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Επιμέλεια: Γεώργιος Π. Κανέλλος

Την Παρασκευή, 15-07-2022, η Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ), επειδή δεν παρέχει και δεν εκμεταλλεύεται υπηρεσίες ζεύξης δεδομένων για όλους τους φορείς εκμετάλλευσης κατάλληλα εξοπλισμένων αεροσκαφών που εκτελούν πτήσεις εντός του εναέριου χώρου που τελεί υπό την ευθύνη της.

Η προθεσμία που είχαν οι πάροχοι υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας για την εκμετάλλευση υπηρεσιών ζεύξης δεδομένων έχει λήξει και η έλλειψη εξοπλισμού σε ορισμένα κέντρα ελέγχου εμποδίζει ουσιαστικά τους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών, οι οποίοι ήταν επίσης υποχρεωμένοι να εξοπλιστούν με την τεχνολογία, να χρησιμοποιούν υπηρεσίες ζεύξης δεδομένων

Μαζί με την Ελλάδα παραπέμπονται η Μάλτα και η Σλοβακία.

Σημειώνεται ότι η Επιτροπή κίνησε διαδικασίες επί παραβάσει τον Μάιο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένες γνώμες τον Ιούλιο του 2021

Δεδομένου ότι τα εν λόγω κράτη μέλη εξακολουθούν να παραβιάζουν τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 29/2009 [κανονισμό της Επιτροπής, της 16ης Ιανουαρίου 2009, σχετικά με τον καθορισμό απαιτήσεων για τις υπηρεσίες ζεύξης δεδομένων στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό], η Επιτροπή αποφάσισε πλέον να παραπέμψει τις υποθέσεις στο Δικαστήριο.  

Ιστορικό

Τα συστήματα ζεύξης δεδομένων χρησιμοποιούνται για την αποστολή πληροφοριών μεταξύ αεροσκαφών και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και είναι συμπληρωματικά προς τις φωνητικές επικοινωνίες που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά μεταξύ του θαλάμου διακυβέρνησης και των κέντρων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας

Η ανάπτυξη αυτής της διαλειτουργικής τεχνολογίας στην Ευρώπη είναι εξαιρετικά σημαντική προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα των επικοινωνιών μεταξύ χειριστών και ελεγκτών και, ως εκ τούτου, να αυξηθεί η ικανότητα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και η ασφάλεια

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 29/2009, σε συνδυασμό με το άρθρο 4 παράγραφος 3 της ΣΕΕ, κάθε κράτος μέλος πρέπει να λάβει μέτρα ώστε οι πάροχοι υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας να είναι σε θέση να παρέχουν και να εκμεταλλεύονται τις εν λόγω υπηρεσίες ζεύξης δεδομένων.

Σύχρονα και κρίσιμα θέματα της συνταγματικής νομολογίας του ελεγκτικού συνεδρίου

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η αστική ευθύνη του οδικού μεταφορέα κατά τη CMR
send