logo-print

Την αυστηροποίηση των μέτρων για την οδική ασφάλεια ζητά το Ευρωκοινοβούλιο

Σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, όπως η υπερβολική ταχύτητα ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θα πρέπει να οδηγούν σε έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης σε όλη την ΕΕ

08/02/2024

08/02/2024

Το εφαρμοστέο δίκαιο ως προς τις έννομες συνέπειες των δικαστικών αποφάσεων - Μελέτες ΕΡΜΕΚ Νο 11
Δικαιοδοσία και Εκτέλεση επί διασυνοριακών ευρπωαϊκών οικογενειακών διαφορών

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ατιμωρησίας της απερίσκεπτης οδήγησης, προωθώντας την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Με τους ισχύοντες σήμερα κανόνες, εάν ένας οδηγός χάσει το δίπλωμά του λόγω τροχαίας παράβασης σε διαφορετική χώρα της ΕΕ από εκείνη που εξέδωσε το δίπλωμα, στις περισσότερες περιπτώσεις η κύρωση επιβάλλεται μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν εφαρμόζονται περιορισμοί στην υπόλοιπη ΕΕ.

Για να διασφαλιστεί ότι η αναστολή, ο περιορισμός ή η αφαίρεση της άδειας οδήγησης μη μόνιμου κατοίκου θα εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ, οι νέοι κανόνες απαιτούν η απόφαση αυτή να διαβιβάζεται στη χώρα που εξέδωσε το δίπλωμα.

Οι ευρωβουλευτές προτείνουν, μάλιστα, να προστεθεί η οδήγηση χωρίς δίπλωμα στον κατάλογο των σοβαρών παραβάσεων, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ένα θανατηφόρο τροχαίο, γεγονός που θα οδηγούσε σε ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης.

Η οδήγηση με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα πάνω από το όριο αποτελεί επίσης μία από τις σοβαρές παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε αφαίρεση διπλώματος. Οι ευρωβουλευτές έθεσαν χαμηλότερο όριο ταχύτητας για κατοικημένες περιοχές, πράγμα που σημαίνει ότι η οδήγηση με 30 χλμ/ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας σε αυτούς τους δρόμους θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια ή αναστολή της άδειας οδήγησης.

Το Κοινοβούλιο προτείνει να οριστεί προθεσμία δέκα εργάσιμων ημερών για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με αυτές τις αποφάσεις, καθώς και προθεσμία 15 εργάσιμων για να αποφασιστεί εάν η απαγόρευση οδήγησης θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο οδηγός θα πρέπει να ενημερώνεται για την τελική απόφαση εντός επτά εργάσιμων ημερών, προσθέτουν οι ευρωβουλευτές.

Το σχέδιο κανόνων εγκρίθηκε με 372 ψήφους υπέρ, 220 κατά και 43 αποχές. Το Κοινοβούλιο έχει πλέον ολοκληρώσει την πρώτη ανάγνωση και δεδομένου ότι το Συμβούλιο δεν έχει ακόμη εγκρίνει τη θέση του, το νέο Κοινοβούλιο που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024 θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Οι κανόνες για την έκπτωση από το δικαίωμα της οδήγησης αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων για την οδική ασφάλεια που παρουσίασε η Επιτροπή τον Μάρτιο του 2023, η οποία περιλαμβάνει επίσης μέτρα για διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τους κανόνες για τροχαίες παραβάσεις, τα οποία βρίσκονται επί του παρόντος υπό διαπραγμάτευση με το Συμβούλιο. Η δέσμη μέτρων αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφάλειας για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και στη μετάβαση προς όσο το δυνατόν πλησιέστερα σε μηδενικούς θανάτους στις οδικές μεταφορές στην ΕΕ έως το 2050 («Vision zero»).

Δείτε αναλυτικά το δελτίο τύπου στο europarl.europa.eu

Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα - Κατ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
 

Δίκαιο Αναγκαστικής Εκτελέσεως ΙΙΙ/α Β έκδοση